Slide 1
Slide 2

Merchandising

Merchandising jest to część marketingu obejmująca techniki pozwalające prezentować potencjalnemu klientowi w najlepszych warunkach materialnych i psychologicznych, produkty lub serwisy przeznaczone do sprzedaży. Innymi słowy, to optymalizacja sprzedaży poprzez lepszą organizację ekspozycji, w celu jak najlepszego zaspokojenia potrzeb potencjalnych klientów.


Powodzenie działalności handlowej zależy od tego jak często i jak dużo klienci kupują. Na decyzję o zakupie wpływają potrzeby konsumentów, reklama i promocje producentów, ale przede wszystkim to w jaki sposób prezentują się towary na półce sklepowej. Jak wykazują badania, to wzrok – w 85% wpływa na nasze decyzje. Nic dziwnego, że tak wielką rolę odgrywa to w jaki sposób towary prezentują się na półce od 35% do 70% wszystkich zakupów nie jest planowane. W tych przypadkach decyzję o zakupach klient podejmuje bezpośrednio w sklepie pod wpływem impulsu, tego co widzi.Sprzedarz towarów objętych marchandisingiem może wzrosnąć nawet do 194%.

 

Podejmując współpracę z naszą firmą nie otrzymujecie Państwo jedynie pracy merchandisera przy półce , ale cały system gwarantujący , że Państwa towar znajdzie się na regałach we właściwym czasie i zostanie wyeksponowany zgodnie ze standardami marchandisingowymi.

 

Promocja sprzedaży jest okazją do zmotywowania klientów do zwiększonych zakupów danego produktu. Ten instrument promocji jest szczególnie skuteczny przy produktach wystawionych na półkach sklepowych w sąsiedztwie wielu podobnych produktów konkurencji. Nasza agencja jest właśnie po to, aby pomóc klientowi w tym wyborze.

 

Oferujemy promocję sprzedaży poprzez:

 

Animacja sprzedaży – Jest to szereg działań, które doprowadzają do przyspieszenia decyzji konsumenta o zakupie promowanego produktu. Prezenter, Prezenterka przekazuje klientowi informacje o promowanym produkcie jego specyfice oraz o korzyściach, jakie wynikają z jego posiadania. Celem animacji sprzedaży jest skłonienie potencjalnego klienta do zakupu promowanego produktu.

 

Degustacja produktu – Jest to szereg działań, które doprowadzają do przyspieszenia decyzji konsumenta o zakupie promowanego produktu. Prezenter, Prezenterka przekazuje klientowi informacje o promowanym produkcie jego specyfice oraz o korzyściach, jakie wynikają z jego posiadania. Celem animacji sprzedaży jest skłonienie potencjalnego klienta do zakupu promowanego produktu.

 

Sampling – To wręczanie próbek produktów klientom z grupy docelowej. Powinien być prowadzony przez prezenterów w miejscu sprzedaży produktu lub tam gdzie można spotkać potencjalnych nabywców. Można w ten sposób zapoznać klienta z nowym wchodzącym na rynek produktem. Klienci bardzo chętnie uczestniczą w samplingach gdyż mogą przetestować produkt nie dokonując zakupu całego opakowania. Docelowym odbiorcą samplingu są konsumenci opornie wprowadzający innowacje w swoim życiu, bojący się sięgnąć po nowy nieznany produkt. Darmowa próbka przekonuje do zakupu całego opakowania, bez ryzyka rozczarowania.

 

Obsługa stoisk firmowych – Oferujemy miły, profesjonalnie przeszkolony personel do obsługi stoisk firmowych. Personel obsługujący stoisko zajmuje się nie tylko sprzedażą, lecz także rotacją towaru, sprawdzaniem terminu przydatności, zwrotami itp. Na bieżąco zdaje relację z ilości sprzedanego towaru. Sprzedawca danego stoiska musi posiadać wiedzę na temat sprzedawanych produktów, aby mógł zaspokoić ciekawość nawet najbardziej wymagającego klienta. Miła obsługa potrafi przywiązać klienta do danego stoiska oraz marki.

 

Monitoring cen – Cena, jako jeden z podstawowych elementów marketingu, pełni ważną, ale i zróżnicowaną rolę w strategii marketingowej. Z jednej strony bowiem, co oczywiste, decyduje o dochodach ze sprzedaży, a więc powinna być jak najwyższa, z drugiej, co równie oczywiste, jej wzrost działa hamująco na zainteresowanie konsumentów, a obniżenie na ogół stymuluje popyt. Prowadzenie monitoringu cen może dotyczyć własnych produktów jak i produktów konkurencji. Ankiety monitoringu cen zostaje ustalona w porozumieniu z Klintem w celu zebrania wszystkich informacji interesujących Klienta. Po zakończonej ankiecie dane zostają wpisane do systemu i następnie zostają udostępnione Klientowi naszej firmy.